16 kwietnia 2015

(Świat Muzyki) Opracowanie piosenki "Podemos"

Piękna, wzruszająca piosenka z pierwszego sezonu "Podemos" została napisana przez Leona. Przyśniła się jednej nocy i Violi i Leonowi. Historia jak i sama piosenka jest bardzo wzruszająca. W tym poście zobaczycie jej teksty, tłumaczenia, nuty i wiele więcej!




Zaczniemy od wykonań tej piosenki w serialu i na koncertach:
- Wykonanie na En vivo



- 75 odcinek 2 sezonu w Madrycie



- 2 odcinek 2 sezonu w klubie karaoke




- Leon w hotelu 




- Wykonanie Violi w 1 sezonie


- Leon i Viola śpiewają tę piosenkę po raz pierwszy razem




-Leon dla Lary




- Violetta Live


- Leon i Matylda


- Clement śpiewa w studiu


- Leon i Gery



- Wykonanie Olgi



- Beto i Olga




- Fran i Marco




Co do wykonań to mogłam o czymś zapomnieć, ale wydaje mi się że to były te główne.
Teraz przejdziemy do tekstu. Tekst po hiszpańsku:

No soy ave para volar
Y en un cuadro no sé pintar
No soy poeta, escultor
Tan sólo soy lo que soy
Las estrellas no sé leer
Y la luna no bajaré
No soy el cielo, ni el sol
Tan sólo soy

Pero hay cosas que sí sé
Ven aquí te mostraré
En tu ojos puedo ver
Lo puedes lograr, prueba imaginar

Podemos pintar colores al alma
Podemos gritar iee eé
Podemos volar sin tener alas
Ser la letra en mi canción
Y tallarme en tu voz.

No soy el sol que se pone en el mar
No sé nada que esté por pasar
No soy un príncipe azul
Tan sólo soy

Pero hay cosas que sí sé
Ven aquí te mostraré
En tu ojos puedo ver
Lo puedes lograr (lo puedes lograr...), prueba imaginar

Podemos pintar colores al alma
Podemos gritar yeh
Podemos volar sin tener alas
Ser la letra en mi canción

No es el destino
Ni la suerte que vino por mí
Lo imaginamos y la magia te trajo hasta aquí

Podemos pintar colores al alma
Podemos gritar yeey
Podemos volar sin tener alas
Ser la letra en mi canción

Podemos pintar colores al alma
Podemos gritar yeh
Podemos volar sin tener alas
Ser la letra en mi canción
Y tallarme en tu voz.

Tekst po polsku:

Nie jestem ptakiem, nie latam.
Nie namaluje obrazu,
Nie jestem poetą, twórcą,
Jestem po prostu sobą!

Z gwiazd nie potrafię nic czytać
I księżyca wciąż nie zniże
Nie jestem niebem, ni słońcem
Jestem sobą!

Lecz są rzeczy, które wiem
Chodź tutaj, pokażę ci!
W twoich oczach widzę, co możemy osiągnąć, 
Wyobraź sobie!

Możemy ubarwiać kolorami duszy
Możemy krzyczeć "Yeeeea!" 
Możemy latać, nie mając skrzydeł
Na słowach tej piosenki.
Kryjąc mnie w twym głosie...

Nie jestem pięknym zachodem słońca
Nic nie sprawi, że tak się stanie
Nie jestem księciem niebieskim
Jestem sobą!

Lecz są rzeczy, które wiem.
Chodź tutaj, pokażę ci!
W twoich oczach widzę, co możemy osiągnąć,
Wyobraź sobie!

Możemy barwic kolorami duszy
Możemy krzyczeć "Yeeeea!" 
Możemy latać, nie mając skrzydeł
Na słowach tej piosenki.
Kryjąc mnie w twym głosie...

To nie przeznaczenie
Ani szczęście, że przyszłaś do mnie...
Wyobraźmy sobie,
Że to magia przywiodła cię tu.

Możemy ubarwiać kolorami duszy.
Możemy krzyczeć "Yeeeea!" 
Możemy latać, nie mając skrzydeł
Na słowach tej piosenki.
Kryjąc mnie w twym głosie...

Tekst po angielsku:

I'm not a bird I can't fly,
I can't paint a picture or draw.
I'm not a poet, writer,
and Who I'm and I know.
Of the shining stars i can't read,
And the moonlight not shine for me.
I'm not a sky or disigner
And who I'm.

But there are some things that I know,
Just come here and I will show.
In your eyes it's really clear.
You can if you try, imagine inside 

We can paint our souls with all of the colors
We can sing and shout, yeah
We can fly up high with no wings to guide us
Be the words to all my songs
Find myself in your voice.

I am not the sun in your eyes
And tomorrow is a surprise...


Teraz coś dla tych, którzy umieją grać na gitarze! Akordy do tej piosenki:
B                G#m
No soy ave para volar,
                       E
Y en un cuadro no se pintar
        F#      B
No soy poeta  escultor.
F#          E         B
Tan solo soy lo que soy.

B                    G#m
Las estrellas no se leer,
             E
Y la luna no bajare.
       F#           B
No soy el cielo, ni el sol...
F#       E
Tan solo soy.

G#m       F#     B
Pero hay cosas que si sé,
G#m   F#     B
Ven aquí y te mostraré.
G#m    F#    B
En tu ojos puedo ver....
E                     F#
Lo puedes lograr, prueba imaginar.

G#m      B     E
Podemos pintar, colores al alma,
G#m      B     E
Podemos gritar iee eê
G#m      B     E
Podemos volar, sin tener alas...
G#m     F#      B
Ser la letra en mi canción,
G#m     F#      B
Y tallarme en tu voz.

B                              G#m
No soy el sol que se pone en el mar,
                       E
No se nada que este por pasar.
      F#               B
No soy un príncipe azul...
F#       E
Tan solo soy.

G#m       F#     B
Pero hay cosas que si sé,
G#m   F#     B
Ven aquí y te mostraré.
G#m    F#    B
En tu ojos puedo ver....
E
Lo puedes lograr,( Lo puedes Lograr )
       F#
prueba imaginar.

G#m      B     E
Podemos pintar, colores al alma,
G#m      B     E
Podemos gritar iee eê
G#m      B     E
Podemos volar, sin tener alas...
G#m     F#      B
Ser la letra en mi canción,

D          E
No es el destino,
        D             E
Ni la suerte que vino por mi.
G#m  F#    B
Lo imaginamos...
   D                   E
Y la magia te trajo hasta aquí...

G#m      B     E
Podemos pintar, colores al alma,
G#m      B     E
Podemos gritar iee eê
G#m      B     E
Podemos volar, sin tener alas...
G#m     F#      B
Ser la letra en mi canción,
G#m      B     E
Podemos pintar, colores al alma,
G#m      B     E
Podemos gritar iee eê
G#m      B     E
Podemos volar, sin tener alas...
G#m     F#      E
Ser la letra en mi canción,
G#m     F#      B
Y tallarme en tu voz.

Sama z tego korzystałam, pochodzą z tej strony. 
Opracowanie na gitarę:



Przyszła pora na fortepian. Jako takie akordy na fortepiany macie również tu.
Pod spodem macie wersję na fortepian:



Nuty są dostępne na tej stronie (http://viole.pl/). Serdecznie polecam tę stronę! 

To tyle w tym poście! Jaką chcecie kolejną piosenkę? Podobają wam się takie posty?



1 komentarz:

  1. Mogłabyś dać też nuty na keyboard ( pianino ), mi by się przydały ;)

    OdpowiedzUsuń

Nasza redakcja liczy, że podobał wam się post zamieszczony powyżej. Pamiętajcie, w komentarzach możecie przesyłać nam opinie, pytania do naszej redakcji i nowe sugestie na kolejny post. To wszystko robimy dla was, dla kochanych Vilovers…